|
Cancerul, favorizat de consumul de acid folic si vitamina B12
Suplimentele cu acid folic, precum vitamina B9 si vitamina B12 pot duce la imbolnavirea cu cancer a persoanelor carora le sunt administrate. Aceasta a fost concluzia unui studiu realizat de o echipa de cercetatori norvegieni, informeaza EvZ.
Studiul, publicat in revista Asociatiei Medicilor Americani a demonstrat ca rata imbolnavirilor de cancer la plamani este cu 25% mai mare in randul celor care iau suplimente, raportat la populatia generala. Totusi, cercetatorii sustin ca decesele cauzate de celelalte tipuri de cancer in randul persoanelor care iau acid folic nu sunt mai putine.
Se pare ca prin administrarea acestor suplimente pentru perioade mai lungi de trei ani sunt hranite celulele canceroase care, in mod normal, sunt prea mici pentru a putea fi detectate.
Studiul efectuat de norvegieni a durat trei ani. In acest rastimp specialistii au tinut sub observatie doua esantioane de pacienti, in total 6.800 de persoane. Jumatate dintre ei aveau afectiuni cardiace, motiv pentru care luau suplimente cu acid folic si vitamina B12. Pacientii incercau sa micsoreze nivelul aminoacizilor homocisteina, despre care se spune ca determina infarcturile sau atacurile cerebrale.
Studiul nu a evidentiat vreun beneficiu asupra inimii la persoanele care luau aceste suplimente. Cu toate acestea, ei au fost diagnosticati cu cancer ori au murit din aceasta cauza. De asemenea, cea mai mare incidenta a avut-o cancerul pulmonar.
“Rezultatele cercetarii noastre reprezinta un apel la necesitatea monitorizarii efectelor pe care astfel de suplimente si alimentele care contin nutrienti le au asupra sanatatii populatiei”, a declarat medicul Marta Ebbing, unul dintre coordonatorii studiului. Sursa: PaginaMedicala.ro
|
|
|